ຂໍ້ກຳນົດ ແລະ
ນະໂຍບາຍຄວາມເປັນສ່ວນຕົວ
I.
ວ່າດ້ວຍຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວ
ນະໂຍບາຍຄວາມເປັນສ່ວນຕົວຂອງ ບໍລິສັດ
ເພັດອານົງ ພັດທະນາ ຈຳກັດຜູ້ດຽວ
ຈະເຮັດໃຫ້ທ່ານໄດ້ເຂົ້າໃຈເຖິງຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວ,ການນໍາໃຊ້ ແລະ ການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນໃນຮູບແບບ
Digital ຕ່າງໆໃນລະບົບ Application ຂອງ we serve driver
ນະໂຍບາຍຄວາມເປັນສ່ວນຕົວສະບັບນີ້
ຈະຊ່ວຍໃຫ້ທ່ານໄດ້ຕັດສີນໃຈວ່າທ່ານຄວນຈະໃຫ້ຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວກັບລະບົບ Application ຂອງ we serve driver ຫລືບໍ່?
ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມກ່ອນທີ່ທ່ານຈະໃຫ້ຂໍ້ມູນຕ່າງໆກັບທາງລະບົບຂອງພວກເຮົາ,
ທ່ານຄວນອ່ານໃຫ້ດີເສຍກ່ອນ, ນະໂຍບາຍສະບັບນີ້ອາດມີການປ່ຽນແປງຕາມການເວລາ ແລະ
ສະພາບຕົວຈິງໃນອານາຄົດ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບກົດຫມາຍທາງ Digital ແລະ ກົດຫມາຍຂອງ ສປປ ລາວ
1.
ຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວລະບົບ Applicationຂອງ we serve driver ຈະເປັນແອັບທີ່ເກັບກຳຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງຜູ້ໃຊ້ລະບົບເຊິ່ງຜູ້ໃດກໍຕາມທີ່ມານໍາໃຊ້ລະບົບແມ່ນຈະຖືກເກັບກຳຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວພື້ນຖານ
ເຊິ່ງຂໍ້ມູນພື້ນຖານດັ່ງກ່າວ ແມ່ນລວມມີ:
a)
ຊື່,ນາມສະກຸນ,ທີ່ຢູ່,ອີເມວ,ເພດ,ເລກບັນຊີທະນາຄານ(ສຳລັບແບ່ງເງິນປັນຜົນ)
b)
ຂໍ້ມູນທີ່ເປັນຮູບພາບ
ໄດ້ແກ່ຮູບພາບຫນ້າປົກ,ຮູບລົດ, ຮູບຫນັງສືຢັ້ງຢືນຕົວຕົນເຊັ່ນ:ສໍາມະໂນຄົວ,ບັດປະຈໍາຕົວ
ແລະ Passport
c)
ຂໍ້ມູນທີ່ຢູ່ປັດຈຸບັນ latitude, longitude.
2) ຮູບແບບກາານເກັບກຳຂໍ້ມູນລະບົບ Applicationຂອງ we-serve Driver ຈະເກັບກຳຂໍ້ມູນທັນທີເມື່ອທ່ານເຮັດກິດຈະກຳເຫຼົ່ານີ້ໃນ
Applicationຂອງພວກເຮົາ
a) ລົງທະບຽນນຳໃຊ້ແອັບ
b) ເຂົ້າສູ່ລະບົບ
c) ສະຫມັກເປັນຄູ່ຮ່ວມ driver;
3.
ຈຸດປະສົງຂອງການເກັບກຳຂໍ້ມູນ,ການນໍາໃຊ້ ແລະ ການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານ
a) Application ຂອງ we serve driver ຈະນໍາໃຊ້ຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານຕາມຈຸດປະສົງດັ່ງລຸ່ມນີ້
-
ເພື່ອສະສົມຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່ພື້ນຖາານໃນເວລາຈໍາເປັນທີ່ຈະຕ້ອງຕິດຕໍ່ຫາທ່ານໃນຈຸດປະສົງໄປສົ່ງຜູ້ໂດນສານ
ຫຼື ຮັບຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ໄປສົ່ງເຄື່ອງ ຫຼື ໄປຮັບເຄື່ອງ;
-
ເພື່ອໃຫ້ທ່ານໄດ້ນໍາໃຊ້ Applicationຂອງ we serve ຢ່າງມີປະສິດຕິພາບ
ແລະ ງ່າຍຂຶ້ນ
-
ເພື່ອນໍາຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານໄປວິເຄາະໃນເຊີງສະຖິຕິ ແລະ
ນໍາເອົາຜົນຕອບຮັບດັ່ງກ່າວໄປຜັນຂະຫຍາຍວຽກງານການບໍລິການໃຫ້ດີຂຶ້ນ
b) ການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານ:
ຂໍ້ມູນຂອງທ່ານຈະຖືກປົກປ້ອງ,ຮັກສາໄວ້ເປັນຄວາມລັບ ແລະ ຈະບໍ່ຖືກເປີດເຜີຍໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ສາມເປັນເດັດຂາດ.
ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມຂໍ້ມູນຂອງທ່ານຍັງອາດຈະຖືກເປີດເຜີຍໃຫ້ຫນ່ວຍງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃນບາງກໍລະນີເຊັ່ນ:
-
ພະນັກງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງບໍລິສັດເອງ
- ນັກກວດສອບ
(ຈາກພາກສ່ວນລັດ)
c) ທີ່ຢູ່ປັດຈຸບັນ latitude,
longitude ຈະຖືກນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການຕິດຕາມຕຳແໜ່ງປັດຈຸບັນຂອງຄົນຂັບ
ກໍລະນີມີເຫດສຸກເສີນ ແລະ
ໃຊ້ເຂົ້າໃນການຄຳນວນຕ່າງໆໃນລະບົບເພື່ອໃຫ້ຜົນໄດ້ຮັບຖືກຕ້ອງທີ່ສຸດ.
4.ການຖອນຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານ
ອອກຈາກ Applicationຂອງພວກເຮົາ:
ຖ້າທ່ານເຫັນວ່າ ທ່ານບໍ່ຢາກໃຫ້ມີຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງງທ່ານໃນລະບົບຂອງພວກເຮົາ
ທ່ານສາມາດຮຽກຮ້ອງມາຍັງທີມງານຂອງພວກເຮົາໄດ້ໂດຍກົງ
ເພື່ອທີມງານຂອງພວກເຮົາຈະໄດ້ຖອນຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານອອກຈາກລະບົບ
5. ການເຂົ້າເຖິງຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານເອງ: ທ່ານສາມາດເຂົ້າສູ່ລະບົບໃນApplicationຂອງ we serve driver ໄດ້ຕະຫລອດເວລາເພື່ອເຮັດການປ່ຽນແປງຂໍ້ມູນຂອງທ່ານ
6. ການປ້ອງກັນ
ແລະ ຄວາມປອດໄພຕ່າງໆ
a)
ພວກເຮົາຈະເຮັດທຸກວິທີທາງເພື່ອປ້ອງກັນຂໍ້ມູນສ່ວນຕົວຂອງທ່ານບໍ່ໃຫ້ຮົ່ວໄຫຼໄປຫາພາກສ່ວນທີ່ສາມ
ບໍ່ວ່າຈະຮູບແແບໃດກໍ່ຕາມ
b) ພວກເຮົາຈະທຸ້ມເທໃສ່ການພັດທະນາລະບົບໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພທີ່ສຸດ
ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸຄວາມປອດໄພຕາມມາດຕະຖານສາກົນ
II. ມາດຖານຄວາມປອດໄພ
1) ລະບົບປະກັນໄພ
- ພວກເຮົາມີປະກັນໄພຜູ້ໂດຍສານໃນວົງເງິນສູງສຸດ 500 ລ້ານກີບທຸກຖ້ຽວ;
- ປະກັນໄພສິນຄ້າຕາມແຕ່ລະປະເພດສິນຄ້າ
ເພື່ອຮັບປະກັນສິນຄ້າເຖິງມືທ່ານດ້ວຍຄວາມປອດໄພ;
- ລົດທຸກຄັນໃນລະບົບມີປະກັນໄພ, ໄດ້ມາດຕະຖານເຕັກນິກ;
- ມີປະກັນໄພ driver;
- ແອັບຜູ້ໃຊ້ບໍລິການແທັກຊີ
ມີປຸ່ມສຸກເສີນສໍາລັບກົດຂໍຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອ ກໍລະນີມີເຫດສຸກເສີນ;
2) ສິນຄ້າຕ້ອງຫ້າມ
ປະເພດສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສາມາດຮັບບໍລິການໄດ້ແກ່:
1)
ປະເພດສິນຄ້າທີ່ຜິດກົດຫມາຍ:ຢາເສບຕິດ,ຝິ່ນ,ເຮໂລອິນ,ກັນຊາ...
2)
ສິນຄ້າຫນີພາສີທີ່ບໍ່ໄດ້ມີການເສຍພາສີອາກອນຖືກຕ້ອງຕາມກົດຫມາຍ
3)
ສິນຄ້າທີ່ເປັນອັນຕະລາຍ:ອາວຸດເສິກສົງຄາມ,ອາວຸດທຸກປະເພດ,ວັດຖຸໄວໄຟ,ຫມໍ້ໄຟທົ່ວໄປທີ່ຜ່ານການໃຊ້ງານມາແລ້ວ,ເຄື່ອງອີເລັກໂທນິກທີ່ຜ່ານການໃຊ້ງານມາແລ້ວ
4)
ວັດຖຸທີ່ມີແຮງດັນສູງຂອງແຫຼວ,ສານເຄມີ:ບັ້ງແກັດ,ບັ້ງອົກຊີ,ສເປ,ບາຫລອດ...
5)
ວັດຖຸມີຄ່າ:
ເງິນ,ຄໍາ,ເງິນສົດ,ພັນທະບັດ...
6)
ວັດຖຸທີ່ມີຄ່າທາງບູຮານເຊັ່ນ:ເຂົາກວາງ,ງາຊ້າງ,ເຄື່ອງປ່າຂອງດົງ...
7)
ເຄື່ອງເພັດພອຍ,ທອງຄໍາແທ່ງ, ຫຼື
ເງິນແທ່ງ ແລະ ອັນຍະມະມີອື່ນທີ່ມີມູນຄ່າສູງກວ່າ500,000 ກີບ(ຫ້າແສນກີບຖ້ວນ)
8)
ຊິ້ນສ່ວນມະນຸດ,ກະດູກ ຫຼື
ເທົ່າອະຖິ
9)
ເອກະສານທາງການເງິນ:ປະເພດບັດເອທີເອັມ(
ATM )ບັດເດບິດ(Debit),ເຄຣດິິດ(Credit),ແຊັກເງິນສົດ,ທະນາບັດ
ຫຼືບັດແທນເງິນສົດຕ່າງໆ
ໝາຍເຫດ: ພະນັກງານຂັບລົດຮັບເຄື່ອງ
( shipper driver ) ເຮັດໜ້າທີກວດກາສິນຄ້າຕ້ອງຫ້າມດ້ວຍຕົນເອງ ແລະ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບໂດຍກົງ 100%
ຕໍ່ການຂົນສົ່ງສິງຜິດກົດໝາຍ;
3. ສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສາມາດເອີ້ນຄ່າເສຍຫາຍໄດ້
ສິນຄ້າທີ່ລູກຄ້າບໍ່ສາມາດເອີ້ນຄ່າເສຍຫາຍໄດ້ໃນກໍລະນີເຄື່ອງແຕກຫັກ
ຫຼື ເປ່ເພ ເນື່ອງຈາກເປັນປະເພດສິນຄ້າທີ່ໄດ້ລະບຸໄວ້ໃນສິນຄ້າຕ້ອງຫ້າມ ຫາກແຕ່ລູກຄ້າຕ້ອງການຈະຝາກເຄື່ອງດັ່ງກ່າວ
ຄວາມຮັບຜິດຊອບດ້ານຄວາມເສຍຫາຍແມ່ນລູກຄ້າເປັນຜູ້ຮັບເອງທັງຫມົດໄດ້ແກ່:
1)
ປະເພດພັດສະດຸທີ່ແຕກຫັກງ່າຍທີ່ເກີດຈາກການຫຸ້ມຫໍ່ບໍ່ຫນາແຫນ້ນຈາກລູກຄ້າເອງ
2)
ສິນຄ້າທີ່ເປັນຂອງແຫຼວ ແລະ
ເຄື່ອງສໍາອາງ:ຄຣີມປຸງ,ໂລຊັນ... ທີ່ມີການປິດຝາບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານ
3)
ປະເພດອາຫານແຫ້ງທີ່ຫຸ້ມຫໍ່ບໍ່ຫນາແຫນ້ນ
4)
ສິນຄ້າທີ່ມີການຫຸ້ມຫໍ່ບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານເຊັ່ນ:ບໍ່ມີການແພັກໃສ່ຖົງ,ບໍ່ມີການຫຸ້ມຫໍ່ດ້ວຍແກັດ...
III.ມາດຕະຖານດ້ານຂະຫນາດ ແລະ ນໍ້າຫນັກຂອງພັດສະດຸ
- ພວກເຮົາບໍລິການຂົນສົ່ງ ສິນຄ້າ, ຜູ້ໂດຍສານແບບເໝົາເປັນຖ້ຽວ
ລູກຄ້າສາມາດເລືອກລົດໃຫ້ເໝາະສົມກັບຂະໜາດ ແລະ ນໍ້າໜັກຂອງພັດສະດຸຂອງລູກຄ້າ.
IV. ເງື່ອນໄຂມາດຕະຖານການໃຫ້ບໍລິການ ແລະ ການຊົດເຊີຍຄ່າເສຍຫາຍໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າ
1. ການຍອມຮັບຂໍ້ກຳນົດ ແລະ ເງື່ອນໄຂການຂົນສົ່ງຂອງທາງບໍລິສັດ
- ເມື່ອໃຊ້ບໍລິການ ກັບທາງບໍລິສັດ
ທ່ານຕ້ອງຍອມຮັບເງື່ອນໄຂໃນນາມຜູ້ມອບສິດຂົນສົ່ງ,ຜູ້ທີ່ຖືກລະບຸຊື່ເປັນຜູ້ຮັບພັດສະດຸ,
ທ່ານ ແລະ ບຸກຄົນດັ່ງກ່າວຈະຕ້ອງຖືກຜູກມັດໂດຍຂໍ້ກຳນົດ ແລະ ເງື່ອນໄຂຕ່າງໆ
- ເມື່ອຜູ້ຝາກຍອມຮັບວ່າພັດສະດຸ
ແລະ ການຂົນຍ້າຍພັດສະດຸຂອງລູກຄ້າ ເປັນໄປຕາມຄວາມຖືກຕ້ອງຕາມກົດຫມາຍຂອງບໍລິສັດ ຂໍສະຫງວນສິດໃນການປະຕິເສດໃນການຂົນສົ່ງ
ຫລື ສິນຄ້າທີ່ຜິດກົດຫມາຍ, ສິ່ງຂອງທີ່ແຕກຫັກງ່າຍ, ຂອງຄົມ, ວັດຖຸໄວໄຟ
ລູກຄ້າຕົກລັງຮັບຜິດຊອບຕໍ່ຄວາມເສຍຫາຍ ຫຼື ຄວາມເສຍຫາຍທີ່ເກີດຂຶ້ນກັບບຸກຄະລາກອນອື່ນໆໃນກໍລະນີຜູ້ຝາກລະເມີດຂໍ້ຕົກລົງນີ້
- ເມື່ອພັດສະດຸທີ່ຕ້ອງຈັດສົ່ງໃຫ້ກັບບໍລິສັດຖືວ່າຜູ້ຝາກຍອມຮັບຂໍ້ກໍານົດ
ແລະ ເງື່ອນໄຂຂອງບໍລິສັດທີ່ລະບຸຢູ່ໃນເອກະສານສັນຍາຮັບຂົນສົ່ງ,
ສັນຍາການໃຫ້ບໍລິການອື່ນໆ
-ກໍລະນີທີ່ຜູ້ສົ່ງບໍ່ສາມາດດຳເນີນກາານຈັດສົ່ງພັດສະດຸດ້ວຍເຫດໃດກໍ່ຕາມທາງບໍລິສັດຈະລະບຸ
ແລະ ແຈ້ງວ່າພັດສະດຸທີ່ຈັດສົ່ງຢູ່ບ່ອນໃດຫາກບໍ່ສາມາດສົ່ງ ຫລື ຜູ້ຮັບປະຕິເສດທີ່ຈະຮັບພັດສະດຸທາງບໍລິສັດຈະຕິດຕໍ່ຫາຜູ້ຝາກຕົ້ນທາງ
ຖ້າຫາກວ່າມີການຈັດສົ່ງຕໍ່ ຫລື ພັດສະດຸທີ່ຕ້ອງສົ່ງຄືນ,ຄ່າທໍານຽມ ແລະ ດຳເນີນການຕໍ່ໄປຕາມທີ່ໄດ້ຕົກລົງກັນ,ຫາກວ່າຕິດຕໍ່ຜູ້ສົ່ງ
ແລະ
ຜູ້ຮັບບໍ່ໄດ້ພາຍໃນໄລຍະເວລາອັນສົມຄວນທາງບໍລິສັດອາດມີການທຳລາຍພັດສະດຸຂອງຜູ້ຝາກໂດຍບໍ່ຮັບຜິດຊອບຕໍ່ເຫດການດັ່ງກ່າວ
-
ທາງບໍລິສັດຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບສໍາລັບການສູນເສຍ ຫຼື
ຄວາມເສຍຫາຍອັນເປັນຜົນຈາກການດຳເນີນການໂດຍໃຫ້ບຸກຄົນທີ່ສາມມາຮັບແທນທີ່ຜູ້ຝາກ ຫຼື
ຜູ້ຮັບລະບຸໃຫ້ຈັດສົ່ງໃຫ້ບຸກຄົນທີ່ສາມຮັບແທນ
2.ກໍລະນີທີ່ທາງບໍລິສັດຊົດເຊີຍຄ່າເສຍຫາຍໃຫ້ກັບລູກຄ້າ
- ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງບໍລິສັດຈະຖືກຈໍາກັດຢ່າງເຄັ່ງຄັດໄວ້ພຽງການສູນເສຍ
ແລະ ຄວາມເສຍຫາຍໂດຍກົງຕໍ່ການຂົນສົ່ງເທົ່ານັ້ນ ແລະ ການຈໍາກັດຕໍ່ກິໂລກຣາມໂດຍບໍ່ລວມການສູນເສຍ
ຫຼື ຄວາມເສຍຫາຍປະເພດອື່ນ
- ການຮຽກຮ້ອງຄ່າເສຍຫາຍທີ່ຍື່ນເປັນລາຍລັກອັກສອນຕໍ່ບໍລິສັດພາຍໃນ30ວັນ
ນັບຈາກວັນທີ່ບໍລິສັດຍອມຮັບການຂົນສົ່ງຫາກບໍ່ດຳເນີນການພາຍໃນເວລາດັ່ງກ່າວບໍລິສັດຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບໃດໆການຮຽກຮ້ອງຈະຖືກຈໍາກັດຫນຶ່ງສິດຕໍ່ຫນຶ່ງການຂົນສົ່ງ,ການຊໍາລະເງິນຈາກຂໍ້ຮຽກຮ້ອງຈະຖືເປັນການຊໍາລະເງິນສໍາລັບການສູນເສຍ
ຫຼື ຄວາມເສຍຫາຍນັ້ນ
- ໃນກໍລະນີຄວາມເສຍຫາຍຫາກເກີດຈາກການຂົນສົ່ງໂດຍກົງທາງບໍລິສັດຈະຊົດເຊີຍເງິນຄືນໃນວົງເງິນບໍ່ກາຍ500,000
ກີບ/ກ່ອງພັດສະດຸ(Express) ຫຼື ຕາມເຫັນເຫມາະສົມໃນການຊົດໃຊ້
- ການຊື້ປະກັນໄພເພີ່ມ:
ກໍລະນີສົ່ງພັດສະດຸທີ່ມີມູນຄ່າສູງ ແລະ ລູກຄ້າຕ້ອງການຊື້ປະກັນໄພເພີ່ມ,ຄ່າປະກັນແມ່ນ
3% ຂອງມູນຄ່າສິນຄ້າເຊິ່ງຈະມີວົງເງິນປະກັນສູງສຸດບໍ່ເກີນ25,000,000 ກີບ
ໂດຍພັດສະດຸຕ້ອງຢູ່ໃນເງື່ອນໄຂການຮັບປະກັນຂອງບໍລິສັດ
3.ກໍລະນີທີ່ທາງບໍລິສັດຂໍສະຫງວນສິດໃນການຊົດເຊີຍຄ່າເສຍຫາຍຄືນໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າປະກອບມີ:
a) ສິນຄ້າທີ່ຈັດຢູ່ໃນປະເພດສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສາມາດຮຽກຮ້ອງຄ່າເສຍຫາຍໄດ້
b) ສິນຄ້າທີ່ຈັດຢູ່ໃນປະເພດສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສາມາດຮັບຝາກໄດ້
c) ສິນຄ້າທີ່ມີການຫຸ້ມຫໍ່ບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານ ຫຼື ບໍ່ມີການຫຸ້ມຫໍ່ໃດໆມາ
d) ທາງບໍລິສັດຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບພາຍໃຕ້ສະຖານະກາານດັັ່ງຕໍ່ໄປນີ້:
-
ທາງບໍລິສັດຈະບໍ່ຮັບຜິດຊອບຕໍ່ສິນຄ້າ/ພັດສະດຸ ທີ່ສູນຫາຍ ແລະ
ເສຍຫາຍເນື່ອງຈາກໄພທຳມະຊາດ ເຫດການນອກເຫນືອ ຈາກການຄວບຄຸມເຊັ່ນ: ຖືກໂຈນປຸ້ນ ແລະ ຄວາມເສຍຫາຍເນື່ອງຈາກການເຊື່ອມສະພາບໃນຕົວຂອງພັດສະດຸເອງ
4.ການຈັດສົ່ງພັດສະດຸ
-
ການຈັດສົ່ງຖືວ່າສໍາເລັດຖ້າພັດສະດຸຖືກສົ່ງໄປເຖິງປາຍທາງທີ່ຢູ່ຂອງຜູ້ຮັບທີ່ລະບຸໄວ້ໃນໃບມອບສິດຂົນສົ່ງ
- ຖ້າຜູ້ຮັບເຄື່ອງບໍ່ສະດວກຮັບພັດສະດຸຕາມທີ່ຢູ່ລະບຸໄວ້
ສາມາດໃຫ້ບຸກຄົນທີ່ຢູ່ໃນສະຖານທີ່ນັ້ນເຊັນຮັບແທນ ຫຼື ຖ່າຍຮູບ (ໂດຍຜ່ານການເຫັນດີຈາກຜູ້ຮັບທີ່ລະບຸໄວ້ໃນໃບບິນ)
ຫຼື ສາມາດໃຫ້ຜູ້ຮັບເຄື່ອງປະສານຫາສະມາຊິກໃນຄອບຄົວ ຫຼື ຫມູ່ຮ່ວມງານເຊັນຮັບແທນໄດ້
5.
ຫຼັກການຈັດສົ່ງ
1) ຈໍາເປັນຕ້ອງມີລາຍເຊັນຈາກຜູ້ຝາກເຄື່ອງເພື່ອເປັນຫຼັກຖານການມອບສິດຂົນສົ່ງ
2)
ໃນກໍລະນີຜູ້ຮັບບໍ່ສາມາດຮັບເຄື່ອງ ສາມາດໃຫ້ຄົນອື່ນຮັບແທນໄດ້,
ແຕ່ພະນັກງານຈັດສົ່ງຈະຕ້ອງໄດ້ມີການຢັ້ງຢືນຕົວຕົນ ແລະ
ເຊັນຮັບແທນຈາກລູກຄ້າເພື່ອເປັນຫຼັກຖານອ້າງອິງ